Úspešné budovanie stránok elektronického obchodu, či web stránok, ktoré zákazníci budú milovať sú založené na dvoch veciach: trápenie sa nad detailami (a testovanie) a pochopenie ľudskej psychológie.
Ako ľudia pozerajú a používajú vaše stránky? Kým A/B testovaním konečne rozhodnete o tom, čo na vašich stránkach funguje. Štúdie o konverziách môžu byť skvelým bodom, ktorý treba zohľadniť pri navrhovaní vašej stránky.
Dnes by som chcel poukázať na päť veľkých e-shopvých konštrukčných chýb, ktoré sú bežné a bohužiať sa týkajú veľa elektronických obchodov a webov, ktoré navštevujem. Uistite sa, či aj vaše stránky nemajú niektoré z nasledujúcich chýb a pokúste sa vykonať A / B testy s mojimi odporúčaniami. Mám tušenie, že na konci uvidíte viditeľnú zmenu!
1. Nedostatok jasnej hodnotovej ponuky.
Vaša hodnotová ponuka je prvá vec, ktorá určuje, či sa ľudia budú obťažovať čítať viac o vašom produkte, alebo stlačia tlačidlo „návrat“. Keby som mohol dať iba jednu radu na konverziu, tak by to bolo „otestujte vaše hodnotové propozície“. Silná hodnotová ponuka je vaše tvrdenie, prečo by mali zákazníci kupovať od vás a nie od vašej konkurencie. To je obzvlášť dôležité pre e-shopy. Prečo by mal zákazník nakupovať u vás, keď si to može kúpiť z E-bay-u. Bohužiaľ, nielenže veľa stránok elektronických obchodov má zle zadefinované hodnotové ponuky, ale veľa web stránok má dokonca problémy odkumunikovať to, čo skutočne predávajú! Takže na ukážku web „plnebrusko“ firma, ktorá dodáva skvelé bagety a polievky ale ich landing page je jeden najmätúcejších skúseností, aký som kedy mal.
Čo presne tu môžem kúpiť? Keď to rýchlo nezistím, pravdepodobne stránku veľmi rýchlo opustím.
Porovnajte to s webmi, ktoré majú vynikajúcu hodnotovú ponuku, ako wolverine:
alebo luxyhair:
Oba tieto príklady tiež vo svojich hodnotových ponukách používajú veľké obrázky. Hoci texty sú jasné a stručné, pamätajte, že obrázky môžu tiež rozprávať príbeh o produkte. Ako by povedal legendárny priekopník v oblasti reklamy Claude Hopkins
Použite obrázky k prilákaniu tých, z ktorých môžete profitovať. Použite ich iba v prípade, že tvoria lepší predajný argument, než rovnaký priestor pre písaný text.
Základné prvky každej dobrej hodnotovej ponuky obsahujú tieto položky:
• Titulok, (prípadne podtitulky) ktorý používa jasný a jednooduchý jazyk, prečo sa oplatí produkt kúpiť. Nie je to slogan, je to prísľub hodnôt, ako „vytvoriť profesionálnu ponuku pre zákazníka v priebehu niekoľkých minút,“ ako je napríklad vidieť na Bidsketch.
• Copy text v tele web stránky vysvetľuje, prečo kúpiť páve túto položku je pre vás tou najlepšou voľbou. Čo ponúkate a iné eshopy nie? Čím sa líšite?
• Ďalšie výhody a doklady (doprava zadarmo a záruky)
• Obrázky, ktoré vytvárajú túžbu tým, že predstavujú výrobok v praxi.
Keď ľudia pochopia, čo kupujú a prečo by to mali kupovať od vás, tak vám ručím, že sa zvýši predaj na vašich stránkach, hoci by dizajn stránky jasne nekomunikoval so zákazníkom.
Ľudia často nevedia, prečo by mohli potrebovať váš produkt, kým im to nepoviete ("Budeš milovať náš najnovší produkt, pretože ..."), takže sa nemusíte báť byť priamy a prizračne jasný.
2. Zavádzajúci popis produktu
Všetci vieme, že popisy produktu môže byť veľmi dôležité, hoci majitelia elektronických obchodov ich často bez rozmyslu vyplnia alebo odstránenia.
Ako sa ukázalo, popisy majú rôzne významy, pri predaji rôznych produktov. Pozrite sa na štúdiu vykonanú skupinou Nielsen nižšie:
Tu je, čo zistili:
Náhľadové obrázky knižníc boli študované intenzívne, zatiaľ čo obrázky televízorov s plochou obrazovkou boli prevažne ignorované. V skutočnosti na celej stránke Amazonu len 18% času bolo vynaloženého na prezerania fotografií, zatiaľ čo 82% času bolo zameraných na text.
Porovnanie bolo medzi knižnicami a policami na stranke Barn Pottery a televíznymi prijímačmi na Amazone. Keď sa nad tým zamyslíte, rozdiel v produktoch je celkom jasný: väčšina ľudí sa pri kúpe regálu stará o to, ako bude vyzerať v ich izbe. Väčšine ľudí keď si kupuje televíziu skôr nezáleží na tom ako vyzerá, ale sú väčšinou zaujatí špecifikáciou (aká veľkosť, plazma alebo LCD, funkcie atď.)
Vzhľadom k tomu, čo uviedol Nielsen by bolo vtipné poukázať na toto:
Fotografie TV prijímačov nepomáhajú pri rozhodovaní medzi výrobkami. Chlap v kanoe vs. futbalový hráč? Čiže sa budem pozerať viac na futbal, vodné športy, alebo si kúpim televíziu ukazujúcu futbalistov?
Toto je v kontraste ku knihovniciam, kde višňová farba vs. dubová sú dôležitými aspektami. Túto informáciu môžete zapracovať do popisov produktov. Reálne premýšľajte o vašom produkte tak, ako to robí zákazník a ako zákazník nakupuje.
Toto je v kontraste ku knihovniciam, kde višňová farba vs. dubová sú dôležitými aspektami. Túto informáciu môžete zapracovať do popisov produktov. Reálne premýšľajte o vašom produkte tak, ako to robí zákazník a ako zákazník nakupuje.
Záleží mu hlavne na tom, ako vyzerá, alebo na tom, aké má funkcie? Upravte používanie obrázkov a popisov produktov založených na tejto potrebe, a budete mať oveľa lepšie informovaných a šťastnejších nakupujúcich.
3. Nesprávne využitie kvalitných obrázkov.
Ak náhodou predávate položky, ktoré sú väčšinou závislé na vzhľade (ako príklad Barn vyššie), mali by ste vedieť, že vizuály, ktoré používate sú nesmierne dôležité.
V skutočnosti, jedna prípadová štúdia od Visual Website Optimizer uviedla, ako významne zvýšiť konverzie elektronického obchodu použitím väčších obrázkov:
Víťazmi boli veľké obrázky s dvomi variáciami obrázkov, ktoré sa zobrazovali po nájazde myšou s popisom výrobku. To malo za následok zvýšenie tržieb o 9,46% (96% šanca poraziť pôvodné zobrazenie).
V ďalšom teste, internetový obchod bol schopný zvýšiť počet konverzií prostredníctvom vyhľadávania na stránke o 100%, keď do vyhľadávacie riadku včlenil obrázok produktu, viď:
Ponúka sa tiež otázka kvality obrázkov. Jeden z najlepších spôsobov, ako predávať fyzický tovar je dať ho niekomu do rúk. Vzhľadom k tomu, že to nemôžete robiť online, najlepšou alternatívou je prinútiť návštevníkov, aby si to predstavili vo svojich rukách.
Vysokokvalitné snímky vedia tomuto napomôcť.
Pozrite si ako príklad známy americký eshop NYC má vždy exceletné obrázky pre produkty, ktoré predáva. Keď predávate pár pánskych topánok za 500 $ je lepšie pre vizuálnu predstavu zachytiť viac pohľadov:
Ako si dokážete predstaviť, „akčné“ zábery často dobre fungujú v módnom priemysle a v akýkoľvekom produkte, ktorý využíva estetiku ako predajnú príležitosť.
Zoberme si komentáre, ktoré ľudia napísali na Reddit , o Victorinox hodinkách, ktoré boli predávané na Amazone:
To je skvelá fotografia. Vyzerá oveľa lepšie a robí viac práce než to robí opis v Amazone. Ja by som jej dal prednosť práve pred opisom Amazonu, takže váš obrázok je ...
Nezabudnite, že veľká časť snímkov vašich výrobkov sa bude pohybovať v mnohých priemyselných odvetviach, takže ak budete predávať domáce výrobky alebo dokonca produkty na doručenie, investujte do kvalitných fotografií.
4. Žiadna vizuálna hierarchia alebo pravidlo ako upútať pozornosť.
Nemusíte byť web dizajnér, aby ste pochopili význam vizuálnej hierarchie. Tu sú je pár lepších príkladov, ako by ste mal pracovať s farebnou schémou pri dizajne eshopu.
S vizuálnou hierarchiou je navigácia na stránke jednoduchšia, pretože akcie sa začínajú stávať rozpoznateľnými vďaka ich designu. Je zrejmé, že všetky zvýraznené farebné texty sú klikateľné odkazy a že na základný text sa nekliká a používa sa iba na doplnenie celkovej farby pozadia stránok.
Jedna časť takejto hierarchie je použitá na stránke „Fitt's law“.
V podstate možno povedať, že tento princíp je založený na pohybe očí, ktoré sa zameriavajú na väčšie predmety, následkom čoho sú predmety viac klikateľné. Z tohto dôvodu by mali byť dôležité prvky väčšie a vyčnievať voči zvyšku stránky.
Ako príklad s dôrazom na farbu môžme vidieť na starom webe MailChimp, kde je na vyrovnanie modrého pozadia použité červené tlačidlo:
Prečo je zákon na udržanie pozornosti dôležitý?
Pozrite sa na túto prípadovú štúdiu z TechWyse. Tím skúmal, kde sa ľudia pozerali na stránke a ako sa pohybovali:
Ako môžete vidieť, veľký kruh „NO FEES“ je vlastne neklikateľné tlačidlo a neprináša žiadny úžitok, navyše na seba púta všetku pozornosť! Problém je v tom, že táto časť stránky nepomáha vykonávať žiadny predaj a neupúta zákazníka.
Museli nastať rýchle zmeny:
Toto je samozrejme oveľa lepšie. To, že sa zmenila šablóna stránky nemá automaticky za následok zvýšenie predaja, ale prinajmenšom viac ľudí môže nájsť, čo potrebuje a pri prezeraní vidí napríklad telefónne číslo firmy.
Ako je to na vašich stránkach? Máte na stránke veľa prvkov, ktoré pútajú pozornosť návšteníka ale nevedú k priamemu predaju alebo k vytvoreniu leadov? Pokúste sa upozorniť na najdôležitejšie prvky na stránke a farebne nechať splynúť menej dôležité prvky a informácie.
Platené vyhľadávanie nemôže stáť osamotene.
Keď premýšľate o tom, ako by ste mali používať platené vyhľadávanie, jedným z najlepších spôsobov ako o tom premýšľať je použiť to, ako dopĺňa vaše online marketingové úsilie. Platené vyhľadávanie môžete použiť na maximalizáciu pokrytia pri vyhľadávaní
stránok s výsledkami motora (SERP).
Napríklad tu máme hľadaný výraz "automatizovany marketing". Uvidíte, že existuje zoznam organického vyhľadávania pre Virtue, kde je na prvom mieste na zozname ale kupujeme aj kľúčové slovo "automatizovany marketing", ktorý zobrazuje našu platenú reklamu vo vyhľadávaní. Takže teraz máme organickú i platenú reklamu, ak rolujete nadol, nájdete ďalšie organické vyhľadávania pre služby Virtue prostredníctvom programu SlideShare. Toto
rozšírené pokrytie na stránke s výsledkami vyhľadávačov pre "automatizovany marketing". pomáha vytvoriť Virtue autoritatívny údaj pre automatizovany marketing a zvyšuje návštevnosť našich stránok.
Dobrou správou je - môžete to urobiť aj pre vaše podnikanie! Využite príležitosť predstaviť vašu spoločnosť ako lídra vo vašom odvetví zvyšovaním svojej prítomnosti vo vyhľadávačoch s platenými kampaňami vo vyhľadávaní.
Teraz, keď máte nejaké nápady, ako ich dobre využiť, poďme sa bližšie zaoberať plateným vyhľadávaním fungujúcich kampaní.
Ako funguje Platené vyhľadávanie.
Kľúčové slová, reklamy a vstupné stránky (Landing Pages)
Existujú tri hlavné prvky kampane s plateným vyhľadávaním: kľúčové slová, reklamy a vstupné stránky. Začínate dávať spoločnosti Google zoznam kľúčových slov, ktoré informujú spoločnosť Google, aby zobrazovala vaše reklamy na stránke s výsledkami pri vyhľadávaní ľudí pre tieto kľúčové slová. Potom navrhujete, aby sa vaše reklamy zobrazovali pre tieto kľúčové slová a vašim cieľom je vytvoriť tie, ktoré sú dostatočne relevantné pre vyhľadávací dopyt a dostatočne atraktívne na to, aby si hľadajúci na ne mohli kliknúť.
Potom, keď diváci kliknú na vaše reklamy a reklamy ich nasmerujú na vaše vstupné stránky, cieľom vstupných stránok bude návštevníka nejakým spôsobom konvertovať - nákupom vášho produktu, sťahovaním ponuky atď.
Platené vyhľadávanie teda naozaj príde do riadenia, zhody a optimalizácie týchto troch vecí.
Platba za kliknutie (PPC).
Ak ste počuli o platenom vyhľadávaní, pravdepodobne ste tiež oboznámení s termínom PPC, ktorý znamená platbu za kliknutie. Znamená to, že nezaplatíte za to, aby sa vaša reklama zobrazila, a nezaplatíte, keď diváci prejdú reklamu myšou - zaplatíte, keď niekto skutočne klikne na vašu reklamu. Je to oveľa lepšie ako platenie za zobrazenie (nazývané CPM), pretože vaša reklama sa môže zobraziť 100 000-krát a na ňu klikne iba jedna osoba.
Preferovať CPM nemá zmysel, pretože by ste si minuli svoje náklady v podstate za nič. Namiesto toho sa sútreďte na platbu za skutočné kliknutie. Potom je na vás, aby ste využili túto príležitosť na konverziu návštevníka.
Možnosť zaplatiť za tisíc zobrazení (CPM) spoločnosti Google je v jedinom prípade lepšou voľbou ako PPC kampaň vtedy keď sa snažíte šíriť "podiel hlasu", povedomie vašej značky.
Takže čo určuje, koľko zaplatíte za kliknutie? Spoločnosť Google používa cenovú ponuku v štýle aukcie na nastavenie svojich cien. Pre všetky pri danom kľúčovom slove máte najvyššieho záujemcu - povedzme, že ponúka cenovú ponuku pre osobu, ktorá klikne na reklamu. Potom máte najvyššieho uchádzača, ktorý hodnotí kliknutie na 4,50 EUR, iný na 3,75 EUR, iný na 3,00 EUR atď. posledná osoba, ktorá tvrdí, že oceňujú kliknutie na svoju reklamu pre dané kľúčové slovo napríklad na 2,25 EUR.
To nie sú ceny, ktoré skutočne zaplatíte za každé kliknutie. Namiesto toho sa najnižšia z týchto cenových ponúk používa ako cena pre najmenej hodnotné (najmenej viditeľné) miesto na stránke s výsledkami, a potom každé miesto stúpne na hodnotu (viditeľnejšie
umiestnenia) sa oceňujú s vyššou hodnotou eura (v tomto príklade použijeme prírastkovú ponuku vo výške .05 EUR). Tak v takom prípade najlepší záujemca vyplatí iba 2,50 EUR za kliknutie, hoci sa uchádza o cenu 5,00 EUR.
Skóre kvality.
Zatiaľ čo vaša cenová ponuka zohráva veľkú úlohu pri určovaní, či sa vaša reklama zobrazuje pre dané kľúčové slovo, Google tiež používa pri takomto rozhodovaní niečo čo nazývame "skóre kvality". Skóre kvality je algoritmus, ktorý skúma každú z vašich reklám na relevantnosť – teda skúma, ako úzko súvisí vaše kľúčové slovo s vašou reklamou a ako úzko súvisí reklama s obsahom vstupnej stránky. Inými slovami, Google skutočne skenuje vstupné stránky, aby zaistil, že sa nekupujú len kľúčové slová, ktoré smerujú na úplne irelevantné stránky.
Motiváciou spoločnosti Google na zaradenie skóre kvality do hodnotenia každého kľúčového slova je poskytnúť optimálné užívateľské skúsenosti pre hľadajúcich. Kedysi bývalo, že umiestnenie reklamy bolo určené iba cenami, ale niekto mohol ľahko ponúknuť "kefky na zuby", keď skutočne predávali kosačky na trávu. Spoločnosť Google zaviedla skóre kvality
aby sa ubezpečilo, že reklamy, ktoré sa zobrazovali, boli vždy relevantné pre vyhľadávané výrazy a aby si ich udržali inzerenti pod kontrolou.
Tak ako to funguje? Skóre kvality je na stupnici od 1 do 10, pričom 1 je najnižšia a 10 je najvyššia. To znamená, že ak váš konkurent ponúka kľúčové slovo vo výške 5 EUR a má skóre kvality 4 a vy dávate cenovú ponuku to isté kľúčové slovo len za 3 EUR, ale máte skóre kvality 7, Google vám môže dať najvyššiu pozíciu za cenu vašej cenovej ponuky, pretože vaša reklama je relevantnejšia. Je lepšie slúžiť vašej reklame holisticky, pretože má vyššiu relevanciu a je pravdepodobnejšie, že na ňu budú diváci klikať.
Skóre kvality vám môže tiež pomôcť určiť, ktoré kľúčové slová sú pre vás nákladovo efektívne. Povedzme napríklad, že máte stránky o tipoch pre fitness a ponúkate kľúčové slovo "výživa". Ak zistíte, že máte nízku hodnotu skóre kvality, môže to naznačovať, že obsah na vašich stránkach nie je dostatočne relevantný, aby mohol súťažiť v tomto priestore, a to nie je pre vás nákladovo efektívny kanál. Tieto informácie môžete použiť na optimalizáciu výberu kľúčových slov.
Ak sa chcete nastaviť úspešnú kampaň PPC, ukážte spoločnosti Google, ako tesne môžete urobiť vzťahy medzi kľúčovými slovami na ktoré predkladáte ponuky, textovou reklamou, ktorú zobrazujete a vstupnými stránkami do ktorých smerujete. (Budeme diskutovať o stratégii optimalizácie každej z nich v ďalšej časti.)
Google uvidí, že naozaj viete, čo robíte, a bude pravdepodobnejšie, že vašu reklamu uvedie na vrchol pozície za čo najmenšiu možnú sumu peňazí.
Typy zhody kľúčových slov.
Keď príde na to, kedy sa vaša reklama zobrazí, nechcete len vybrať určitú skupinu kľúčových slov a mať zobrazenie sa reklamy len vtedy, keď sú tieto kľúčové slová zadané do vyhľadávacieho nástroja. Pretože existuje nekonečné množstvo spôsobov, ako môžu ľudia skutočne hľadať jeden termín, Google má tri typy zhody kľúčových slov, ktoré môžete použiť
na konkrétnejšie pokyny pre zobrazovanie reklám. Sú to: presná zhoda, frázová zhoda a široká zhoda.
Povedzme napríklad, že niekto hľadá pojem "červená pánska tenisová obuv so suchým zipsom". Zhoda zobrazí vašu reklamu len v prípade, že hľadaný výraz obsahuje toto presné kľúčové slovo so slovami v tejto presnej objednávke. Takže, napríklad, ak máte kľúčové slovo "červená pánska tenisová obuv" v presnej zhode a niekto hľadá "červené pánske tenisové topánky so suchým zipsom ", vaša reklama sa nezobrazí, keďže boli zahrnuté aj iné slová, takže nie ste v presnej zhode. Vaša reklama by sa zobrazovala iba vtedy, ak by bol vyhľadávací dopyt presne ako "červená pánska tenisová obuv". Frázy a kľúčové slová sú obklopené zátvorkami, ako napríklad:
[červená pánska tenisová obuv so suchým zipsom]
Kľúčové slovo nastavené na frázovú zhodu zobrazí vašu reklamu, ak vyhľadávací pojem obsahuje rovnaký poradie slov, ale môže obsahovať aj ďalšie slová. Takže ak máte kľúčové slovo "červená pánska tenisová obuv" na frázovej zhode a niekto hľadá "červená pánska tenisová obuv so suchým zipsom", vaša reklama sa zobrazí. Avšak, ak hľadajú "muži červená pánska tenisová obuv so suchým zipsom", nezobrazí sa. Kľúčové slová s frázovou zhodou sú obklopené úvodzovkami napríklad:
“pánska tenisová obuv”
A nakoniec, kľúčové slovo nastavené na voľnú zhodu zobrazí vašu reklamu, keď hľadaný výraz obsahuje niektoré slová alebo niektoré kombinácie slov vašich kľúčovych slov v ľubovoľnom poradí. Vaša reklama sa môže zobraziť aj pre iné varianty slov, ako sú formy, synonymá atď. Ak mám kľúčové slovo "červené pánske topánky na tenis", vaša reklama sa môže zobraziť pre hľadané výrazy "červené pánske tenisové topánky so suchým zipsom", "červené pánske topánky na tenis so suchým zipsom "," topánky na tenis"," červené topánky "a tak ďalej. Kľúčové slová s voľnou zhodou nie sú obklopené znakmi a sú ponechané voľne ako:
pánska obuv na suchý zips
Aby ste mohli vylepšiť stratégiu kľúčových slov spoločnosť Google umožňuje navyše nastaviť kľúčové slová na negatívny typ zhody. To vám umožní vyhnúť sa zobrazovaniu reklamy po zadaní daného hľadaného výrazu. Napríklad, ak nastavíte kľúčové slovo "používané" na vylučujúce zhody, vaša reklama sa nezobrazí pri akýchkoľvek vyhľadávaniach, ktoré obsahujú toto slovo, napríklad "používané tenisové topánky. Kľúčové slová s negatívnymi výsledkami sú označené znakom mínus, napríklad: -použité.
5. Stránka nevyzerá dôveryhodne
Keď konkurujete veľkým e-shopom, je tu jedna vec, ktorú si potrebujete uvedomiť: ich povedomie o značke znamená, že musia dokazovať ľuďom, že sú dôveryhodní.
Len preto, že vyzeráte dôveryhodne, nemusí to znamenať, že vám zákazníci budú veriť.
Vaše stránky musia odrážať vašu ochotu, schopnosti a cesty pre splnenie vašich sľubov. Ako prvý odhalil Derek Halpern zaujímavú zákaznícku štúdiu zameranú na dôveryhodnosť zdravotníckych stránok a zistil, že dizajn stránok hral väčšiu úlohu než samotný obsah webu.
Takže, čo môžete urobiť, aby váš e-shop vyzeral dôvoveryhodne? Musíte sa sústrediť na zákazníka so zacielenín na jeho prístup - príliš veľa firiem ponúka svoju dôveryhodnosť spôsobom, ktorý sa zdá byť prirodzený, ako keď človeku bije srdce. Namiesto toho by mali premýšľať o psychologickom dôsledku, prečo by mal mať potencionálny zákazník obavy z nákupu cez online shop, ktorý predtým nikdy nepoužil.
Naozaj premýšľajte o tom, čoho sa môže obávať zákazník pri nakupovaní z neznámeho obchodu. Začnite štruktúrovať sociálne dôkazy pre riešenie týchto otázok. Tu sú niektoré z mojich obľúbených prvkov, ktoré sa používajú:
Ohlasy zákazníkov
Skvelé hodnotenie sa zvyčajne buduje cez známeho zákazníka, alebo zákazníka, ktorý dokonale reprezentuje jednu z vašich kupujúcich persón. Inými slovami na zdroji posudku často záleží rovnako ako na tom, čo bolo povedané, takže sa sústreďte na výber najlepšej chvály, ktorú ste dostali a tá bude zároveň najviac upokojovať potencionálneho zákazníka.
Tlač
Zákazníci rešpektujú profesné publikácie vo vašom odbore (Forbes pre podnikanie, Elle pre módu, atď.), ak ste tam vystupovali, tak to stojí za zmienku. Tlačová zmienka bude sprevádzať zákazníka a zákazníci vedieť, že ste skutočný.
Zaujímavé info o spoločnosti
Ako možno zaručiť, že budete s vašimi zákazníkmi aj niekoľko mesiacov po ich kúpe? Jedným z najlepších spôsobov, ako im ukázať, že máte v pláne bežať na dlhú trať, je zdieľať niektoré zaujímavé informácie o tom, čo vaša firma robí. Helpscout, zdieľa koľko e-mailov sme spracovali minulý mesiac:
Aktualizujte dizajn e-shopu.
Nie je nutné najať prvotriednych grafikov (aj keď jedného môžete nájsť tu) začnite svoje bootstrapp elektronické podnikanie, ale len keď viete, že pokryjete náklady a usúdite, že vaše web stránky sú zamerané na váš podnik. Vyhnite sa trendom, ale uistite sa, že vaše stránky vyzerajú aktuálne a sú čisto navrhnuté.
Elektronický obchod a web vždy testujte.
Poslednú radu pokiaľ ide o návrh vášho elektronického obchodu, ktorú by som chcel dať je, že na určitej úrovni, by mal prebiehať testovací proces.
Vždy sa môžu objaviť niektoré neobvyklé veci „osvedčeným postupom“, v ktorých ľudia doporučujú ísť niekde inde.
Zoberme si nasledujúcu prípadovú štúdiu, ktorá odhalila prekvapivý nález: stránka má oveľa lepšiu konverziu, keď sa odstráni rozbaľovacia navigácia a namiesto toho sa použijú kategórie s krátkym popisom:
Ako si môžete prečítať v publikovanej prípadovej štúdii, zmena bola relatívne malá svojim dizajnom, ale priniesla celkom drastické výsledky:
Ako môžete jasne vidieť vo výsledkoch, priemerný výnos za konverziu sa výrazne zvýšil a teraz je na 143,61$, čo je skvelé, ak ste ho porovnali s priemerným príjmom za konverziu, ktorá bola 100,33 $.
Takže nezabudnite, že osvedčené postupy sú len východiskovým bodom, stotožnite sa s myšlienkou „vždy testovať“ a neprepadajte do stereotypných postupov, ktoré nemusia na vašej stránke fungovať.
Určite máte ešte mnoho nezodpovedaných otázok.
Pomôžeme vám, pretože vás máme radi.
Upravte stránku, aby ste podporili dobrú užívateľskú skúsenosť. Vyhľadávače tiež prihliadajú na užívateľskú skúsenosť ľudí, ktorí sú na vašej stránke.
Uistite sa, že vaše webové stránky sú intuitívne a ľahko sa nimi prechádza. Nelovte ľudí, na to, čo potrebujú. Ukážte im ďalší krok spojený s vašou firmou a budete meniť návštevníkov na leads a nakoniec na zákazníkov.
A konečne, optimalizujte vaše webové stránky pre mobilné zariadenia. 80% používateľov internetu má vlastný smartfóne. To je ohromujúce!
A ako viac a viac ľudí používa mobilné zariadenia pre prístup k internetu, vyhľadávače sa snažia uľahčiť ľuďom nájsť pre mobil prívetivé webové stránky. Takže sa uistite, že vaše webové stránky možno ľahko prezerať na akejkoľvek veľkosti obrazovky. Ak vaša stránka nie je k mobilom priateľská, môže vám to chýbať vo výsledkoch!
Potom, čo ste vytvorili optimalizovaný obsah, nezabudnite ho podporovať prostredníctvom sociálnych médií a e-mailu. Čím viac ľudia vidia, zdieľajú a odkazujú na váš obsah, tým viac porastie popularita vašich stránok a tým viac dôvery získate od vyhľadávačov.
Celkom veľa sme hovorili ako prinútiť vyhľadávače, aby pochopili vaše stránky, ale čo urobiť, aby vás vnímali ako dôveryhodnú a autoratívnu stránku? No, veľa získate z vášho skvelo optimalizovaného obsahu, ale niečo pochádza aj z počtu odkazov, ktoré smerujú na vás. To je časťou toho, čo sa nazýva off-page SEO.
Vyhľadávače sledujú odkazy medzi stránkami. Vidia, ako sú vzájomne prepojené. Odkazy smerujúce na vaše webové stránky, tzv. prichádzajúce odkazy pomáhajú vyhľadávačom analyzovať autoritu vašich webových stránok. Ak je dôveryhodný web, je na vás prepojenie, vaše webové stránky sa stávajú dôveryhodnými.
Ale nie všetky vytvorené odkazy sú rovnocenné. Uistite sa, že ste použili vysoko kvalitné odkazy a nie ste zameraný na kvantitu. Vysoko kvalitné odkazy pochádzajú z existujúcich autoritatívnych webových stránok, ktoré sú relevantné pre vaše podnikanie alebo odvetvie.
Ak chcete zistiť, ktoré stránky sú autoritatívne, použite nástroj ako MOZ alebo Virtue analytiku na zobrazenie všetkých webových stránok, ktoré sa sú s vašimi prelinkované a na zobrazenie ich autorít.
Aj keď to určite zaberie nejaký čas, budovanie vzťahov s autoritatívnymi stránkami a vodcami v danom odvetví podnikania, je jedným z najúčinnejších spôsobov, ako udržať vašu firmu v mysli ľudí, ktorí by mohli mať záujem odkazovať na vás. Používajte sociálne médiá, posielajte e-maily alebo komentujte posty na blogoch. Prípadne skúste starý dobrý rozhovor: spojte sa s miestnymi organizáciami, konferenciami kúsok po kúsku.
Dobrým spôsobom, ako budovať tieto vzťahy a získať tieto odkazy je vytvárať obsah so vstupom myšlienkových vodcov z relevantných odvetví. Nielen, že títo myšlienkový vodcovia pomôžu písať váš obsah, ale budú ho tiež zdieľať, čo vám prinesie nových návštevníkov a nové odkazy.
Vytvorte "best-of" zoznam alebo zoznam zdrojov a ohodnoťte zdroje a autority. Rozhovor s myšlienkovým vodcom v danej oblasti publikujte ako blog. Napíšte obsah, ktorý zaujme masy ľudí - domáhajte sa informácií, odpovedí či názorov na určitú tému od vodcov jednolitvých odvetví. Alebo sa opýtajte myšlienkového vodcu, či vám nenapíše predslov alebo citát k eKnižke.
Teraz, rýchlejší vyhráva.
Nastavte stránky pre vaše podnikanie v top on-line adresároch. Adresáre sú webové stránky, ako Zlaté stránky, kontakty.sme.sk, obchodné komory a miestne zoznamy podnikateľov. Mať stránku v adresári zvýši počet odkazov a citácií na vaše webové stránky. V citáciách sú zmienky o názve vašej firmy a adresách on-line, a to aj v prípade, že webové stránky nie sú priamo odkazované na vás. Obe budú pomáhať s off-page SEO.
A napokon vytvorte Google Local Listing stránku. To pomôže pripútať vaše webové stránky na konkrétne miesto podnikania, ktoré Google bude používať vo svojich výsledkoch vyhľadávania. Ak má vaša firma jedno miesto podnikania tak ju linkujte na domovskú stránku. Ak má vaša firma viac miest dajte odkazy na umiestnenie stránky pre každú z nich.
Nezabudnite zobrať do úvahy obe on-page a off-page pri vytváraní vašej SEO stratégie.
Ako vyzerá úspešne optimalizovaná web stránka?
AnswerDash je spoločnosť, ktorá poskytuje okamžité odpovede na bežné otázky, priamo na jej internetovej stránke. V skutočnosti, to znižuje počet zákazníckych telefónnych hovorov... Návštevníci si môžu kliknúť na tému a AnswerDash zobrazí v často kladených otázkach na ňu odpovede. A ak návštevníci nemôžu nájsť odpovede, ktoré potrebujú, môžu položiť novú otázku.
Na začiatok chcel AnswerDash dosiahnuť dva dôležité ciele: vytvoriť webové stránky optimalizované pre generovanie leads a získať 100 zákazníkov počas prvých šiestich mesiacov.
Vytvorením optimalizovanej webovej stránky videli:
• nárast leads o 60% mesačne • nárast 55% v prevádzke sociálnych médií • a nárast o 10% v návštevnosti webových stránok
Všetko v prvých 2 mesiacoch. Poďme sa pozrieť na dve z ich stránok, aby ste videli, ako to urobili.
Po prvé, poďme sa pozrieť na stránky s integráciou live chatu. Vybrali správne slová?
Adresujú na spoločnú tému, ktorú sa ich kupujúca persóna chce dozvedieť a to: ako sa ich softvér integruje s live chat-om. Priamo hovoria o možných obavách ich persón.
Po druhé napodobňujú jazyk ich kupujúcich persón, ktorý aktuálne používajú vo vyhľadávaní: "Zákazníci oceňujú rýchlosť a pohodlie samoobsluhy, ale keď sa dostanú do ťažkostí, je dôležité, aby sa mohli bez problémov s vami spojiť a získať osobnejšiu asistovanú službu."
A konečne vytvorili obsah, ktorý využíva prirodzený jazyk a variácie na dlho-chvosté kľúčové slová, namiesto používania rovnakej presnej frázy, znovu a znovu.
Majú optimalizovanú stránku?
Môžete vidieť, že majú ich primárne dlho chvosté kľúčové slovo v názve stránky, URL a v body, čo nemôžete vidieť je alt-text v popise obrazu ale zistíte ho cez prieskumníka v prehliadači.
Odvolávajú sa na iné zdroje?
V skutočnosti sú prepojení na interné i externé zdroje. A ich hypertextové odkazy obsahujú relevantné kľúčové slová, ktoré ich posúvajú hore v poradí.
Ponúkajú dobré užívateľské skúsenosti?
Ich internetové stránky sú intuitívne a ľahko ovládateľné - navigácia je jasná. A poskytujú jasné ďalšie kroky, ktoré poskytujú návštevníkom bezplatný účet, ktorý im pomôže previesť návštevníkov na prihlásených leads a pomáha im dostať zákazníkom tam, kam potrebujú.
Ďalej sa pozrime na blog.
Ich blog rieši spoločnú tému, ktorú sa ich kupujúca persóna chce dozvedieť (Pred prenájmom služby cez agenta zistia, ďalšiu zákaznícku podporu).
Po druhé, napodobňujú jazyk ich kupujúcej persóny použitý tak, že persóna prichádza na riešenia samostatne.
Po tretie, ich blog sa zameriava na dlho-chvosté kľúčové slová „ďalšia zákaznícka podpora“, čo je jednoduchšie na zaradenie, pretože je to konkrétnejšie a cielenejšie.
A konečne, používajú prirodzený jazyk a variácie na dlho-chvosté kľúčové slová.
Je stránka optimalizovaná v prirodzenom jazyku?
Opäť platí, že majú primárne dlho-chvosté kľúčové slová v názve stránky, URL, v body a popise obrázkov (alt-text).
Odvolávajú sa na iné zdroje?
Opäť platí, že majú definované interné aj externé zdroje, pomocou kľúčových slov v hypertextových odkazoch (analytics tools, Zendesk Help Center, Salesforce desk.com Support Center).
Podporujú svoj obsah?
Môžete vidieť, že majú výrazné tlačítka na Sociálne siete, čo znamená, že návštevníci môžu sami zdieľať článok. Tiež podporujú tento obsah na ich profile Twitter, LinkedIn a Facebook (ukážka blog).
A nakoniec, ako dobre je AnswerDash postavený vo vzťahoch mimo ich domény? Získali ďalších ľudí a webové stránky, ktoré na nich odkazujú?
Pozrite sa na súvisiace články z vonkajších zdrojov vo vyhľadávaní Google vychádzajúce z názvu spoločnosti. Vyzerá to, že VentureBeat a Geekwire o nich píšu.
Vyzerá to, že „AnswerDash“ je na tom celkom dobre, a je na dobrej ceste k zlepšeniu hodnoty tohto kľúčového slova a získa nejakých kvalitných návštevníkov na svoje stránky.
Takže tu to máte - prebrali sme najdôležitejšie základy optimalizácie vašich webových stránok pre vyhľadávače. Teraz môžete začať optimalizovať svoje stránky a budovať takéto vzťahy tak, že budete vidieť rovnaké výsledky!
Určite máte ešte mnoho nezodpovedaných otázok.
Pomôžeme vám, pretože vás máme radi.