Vrcholná optimalizácia marketingu. A teraz máme s matematickou prísnosťou dokázané, čo musí online marketing obsahovať, aby skutočne fungoval.
Od prilákania návštevníkov k uzatvoreniu obchodu. Marketingový lievik pohromade. Výsledok? Menej zmätkov, viac regulácie a inbound marketingovej stratégie, ktorá skutočne funguje.
Neutopte sa v nákupných schémach
Dnešné nákupné správanie je komplikovanejšie ako kedykoľvek predtým. Internetová doba sa premieta aj do nákupného chovania zákazníkov. A to zďaleka nie len v segmente B2C ale aj B2B.
Predtým mali potenciální zákazníci len obmedzený prístup k zdrojom informácií pre posúdenie a vyhodnotenie ponuky. To už dnes neplatí. K dispozícii sú takmer nevyčerpateľné možnosti, ako sa dostať k potrebným informáciám, vrátane referencií ostatných kupujúcich. Tí väčšinou rozhodujú o nákupe oveľa viac, než informácie poskytované výrobcom či predajcom.
Väčšina marketérov dnes hľadá riešenia v online prostredí, vzájomným zdieľaním skúseností a pripomienok na sociálnych sieťach, odoberaním vhodného obsahu a prepojením so značkami, ktoré ponúkajú obsah prispôsobený ich konkrétnym potrebám.
A aký je výsledok? Predajný cyklus sa za posledných 5 rokov predĺžil o 22%, pretože sa doňho zapája oveľa viac tzv. „decision makers“. Preto musíte vyvíjať a hľadať stále nové cesty, ako zaujať a prilákať potenciálných zákazníkov.
Automatizovaný marketing – čo mi prinesie?
Tradičné marketingové postupy neumožňujú vhodne a adresne reagovať na individuálne chovanie potenciálnych zákazníkov behom nákupného procesu a distribuovať správny obsah v správnom čase. Práve v týchto prípadoch sa hodí automatizovaný marketing. Jedná sa o cloudové riešenie, spojujúce do jedného celku systémy CRM a pokročilé nástroje pre online komunikáciu, identifikáciu konkrétnych užívateľov a ich v podstate neobmedzenú segmentáciu. Vďaka tomu dokážeme presne analyzovať potenciálnych zákazníkov a jednotlivé komunikačné odkazy presnejšie cieliť. Na základe vopred definovaných pravidiel vieme prevádzať rôzne akcie – napríklad zobrazovať bannery, zasielať správy, zobrazovať rôzny obsah. To všetko na úrovni konkrétnych užívateľov ich potrieb a nie len všeobecných čísiel!
Virtue nástroje automatizovaného marketingu ponúkajú tieto funkcionality:
E-mail marketing a newslettre
Systém pre automatizáciu marketingu má všetko, čo potrebujete pre správu vašej e-mailovej marketingovej stratégie. Či už sú to jednoduché správy alebo rozsiahle
marketingové kampane. Pomáhajú vám zvýšiť predaj, budovať dôveru a riadiť obchod.
CRM a integrácia
Systém pre automatizáciu marketingu ponúka integráciu s poprednými značkami CRM ďaleko nad rámec jednoduchého prepojeniu dát. Obsahuje totiž vlastný CRM modul,
v ktorom môžeme evidovať všetky predaje alebo zdielať dáta o svojich zákazníkoch v reálnom čase. Váš marketingový tím tak môže nielen sledovať a spravovať dáta, ale tiež zladiť svoje pracovné postupy a merať výsledky na každomk roku – od prvého kontaktu s potenciálnym zákazníkom až po uzatvorenie obchodu.
Sledovanie pohybu užívateľov na eshope, či webe
Vaše webové stránky sú tvárou vašej značky – prichádza cez ne väčšina potenciálnych zákazníkov. Pomocou automatizácie marketingu zistíme, kto na ne chodí, ale tiež
v reálnom čase sledujeme chovanie návštevníkov. A to nie len na úrovni všeobecných čísiel, ale opäť na úrovni konkrétnych užívateľov.
Sledovanie návštevníkov vašich stránok vám pomôže odhaliť, kto títo návštevníci sú, a maximálne tak vyťažiť prostriedky investované do vašeho eshopu, či webu. S automatizáciou marketingu môžete ísť ďaleko nad rámec tradičných webových štatistík.
Tvorba formulárov
S marketingovou automatizáciou vytvárame profesionálné a krásne formuláre rýchlejšie, ako ste kedy považovali za možné. Vytvorený formulár je potom možné vložiť priamo do konkrétnej webovej stránky, zobraziť v banneroch alebo priamo vo vyskakovacom popup okne.
Lead Nurturing
Vzdelávanie kupujúcich je jedna z najprograsívnejších techník, ako vzbudiť záujem o vaše produkty a služby u konkrétnych zákazníkov. Jedná sa o stratégiu a riešenie,
kedy zásobujeme v správny čas tých správnych užívateľov tými správnymi informáciami, ktoré ho práve zaujímajú.
Lead Scoring
Je najmodernejšia metóda, ktorá vám dáva úplne nový uhol pohľadu na vašich zákazníkov a ich nákupné chovanie. Jedná sa o postup, kedy sledujeme a bodujeme ich pohyb a aktivity na vašich stránkach, kanáloch, cez ktoré návštevníci prichádzajú, obsah, ktorý čítajú a akcie, ktoré vykonávajú. To všetko opäť na úrovni nákupného správania s demografickou identifikáciou kupujúcej persóny.
Dynamické bannery, popup okná a landing pages
Sú dnes životne dôležité pre kontaktnú marketingovú stratégiu z jedného kľúčového dôvodu: umožňujú nám priame oslovenie konkrétnych užívateľov presne cielenou ponukou. Opäť v automatizovaných procesoch.
SMS a mobilný marketing
Systémy pre automatizáciu marektingu nám dávajú možnosť komunikovať s vašimi zákazníkmi naprieč všetkými kanálmi. Jedným z hlavných nástrojov je i mobilný
marketing a integrácia SMS brán. Informujeme vašich potenciálnych zákazníkov o aktuálnych ponukách či špeciálnych akciach, a to v jednom rozhraní, kde je všetko prepojené medzi sebou
Automatizačné pravidlá
Možnosť vytvárania najrôznejších automatizačných pravidiel je základnou pridanou hodnotou a hlavnými vlastnosťami všetkých systémov pre automatizáciu marketingu.
Ako už názov napovedá, automatizačné pravidlá nám umožňujú zautomatizovať kľúčové procesy a úlohy, ktoré sú rozhodujúce pre úspech kampane. Síce ich vopred definujeme, ale nemusíme ich pracne riadiť ručne.
Dynamické bannery, popup okná a landing pages
Sú dnes životne dôležité pre kontaktnú marketingovú stratégiu z jedného kľúčového dôvodu: umožňujú nám priame oslovenie konkrétnych užívateľov presne cielenou ponukou. Opäť v automatizovaných procesoch.
SMS a mobilný marketing
Systémy pre automatizáciu marektingu nám dávajú možnosť komunikovať s vašimi zákazníkmi naprieč všetkými kanálmi. Jedným z hlavných nástrojov je i mobilný
marketing a integrácia SMS brán. Informujeme vašich potenciálnych zákazníkov o aktuálnych ponukách či špeciálnych akciach, a to v jednom rozhraní, kde je všetko prepojené medzi sebou
Automatizačné pravidlá
Možnosť vytvárania najrôznejších automatizačných pravidiel je základnou pridanou hodnotou a hlavnými vlastnosťami všetkých systémov pre automatizáciu marketingu.
Ako už názov napovedá, automatizačné pravidlá nám umožňujú zautomatizovať kľúčové procesy a úlohy, ktoré sú rozhodujúce pre úspech kampane. Síce ich vopred definujeme, ale nemusíme ich pracne riadiť ručne.